Haber

CHP Milletvekili Ulaş Karasu Geminbeli Tüneli’nin tamamlanmamasını sorguladı

CHP Sivas Milletvekili Ulaş Karasu, 2013 yılında yapımına başlanan Geminbeli Tüneli’nin halen tamamlanmamasına ilişkin Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu’na, “Tünelin inşaatının aksadığı doğru mu?” Kaynak yetersizliğinden mi? Tüneldeki gecikme müteahhit firmalardan kaynaklanıyorsa gecikmeden dolayı firmalar hakkında hukuki süreç başlatıldı.” Yüklenici firmalardan kaynaklanan sorunlarda bakanlığınızca firmalara ne gibi yaptırımlar uygulanıyor? Geminbeli Tüneli’nin inşaatını üstlenen müteahhit firmaya herhangi bir cezai yaptırım uygulandı mı? diye sordu.

CHP Sivas Milletvekili ve Parti Meclis Üyesi Ulaş Karasu, Sivas’ta bir türlü tamamlanamayan Geminbeli Tüneli’nin akıbetine ilişkin Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’ndan cevap vermesini talep ederek TBMM’ye soru önergesi sundu. Karasu, teklifinde Geminbeli Tüneli’nin inşaatına 2013 yılında başlandığını hatırlattı. Karadeniz Bölgesi’ni Sivas üzerinden Akdeniz’e bağlayacak tüneldeki çalışmaların aradan geçen yıllara rağmen tamamlanmadığını belirten Karasu, şunları hatırlattı: toplam 8 bin 600 metre çift tüpten oluşan tünelle ilgili 27. Yasama Dönemi’nde TBMM’ye soru önergesi sundu.

Dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın 9 Nisan 2016’da Sivas’a yaptığı ziyarette yaptığı açıklamaları hatırlatan Karasu, “Yıldırım o dönemde tünelin 2018 yılında tamamlanacağını açıklamıştı. 6 Ağustos 2019’da verdiğim soru önergesinde, “Bakan Mehmet Cahit Turhan’ın verdiği yanıtta, işin resmi tamamlanma tarihi olarak 2021 sonu gösterildi. Bu tarihlerin üzerinden yıllar geçti, bakanlar gitti, yıllar bitti ama Geminbeli Tüneli bitmedi. Verilen sözler yerine getirilemedi” dedi.

“BU TÜNEL TAMAMLANDIĞINDA CAN VE MAL GÜVENLİĞİ AÇISINDAN ÖNEMLİ BİR SORUN OLACAK”

Özellikle kış aylarında bu bölgede sürücülerin büyük sıkıntı yaşadığını hatırlatan Karasu, “Bu tünel tamamlandığında hem ulaşım süresini kısaltacak hem de özellikle sürücülerin can ve mal güvenliği açısından önemli bir sorunu çözmüş olacağız. kış döneminde.”

Karasu, Bakan Uraloğlu’ndan şu soruların yanıtını istedi:

“TÜNELDEKİ GECİKME YÜKLENİCİ FİRMADAN KAYNAKLANIRSA FİRMAYA CEZAİ YAPTIRIM UYGULANIR MI?”

Aradan uzun yıllar geçmesine rağmen Geminbeli Tüneli’nin tamamlanma sebebi nedir? Ne zaman açılması planlanıyor?

Finansman yetersizliği nedeniyle tünelin üretiminin aksatıldığı iddiası doğru mu? Teklifin yanıtlandığı tarihe kadar bu proje için aktarılan ödenek ne kadardır?

Belirlenen tarihte tünel açılamamasına rağmen tarih belirterek tünelin açılacağını belirten ben dahil ilgili kişi veya kişiler hakkında yalan beyanda bulundukları gerekçesiyle herhangi bir idari işlem yapıldı mı? ? Varsa süreç ve sonuçları nelerdir? Yapılmadıysa ne alakası var?

Tüneldeki gecikme müteahhit firmalardan kaynaklanıyorsa gecikme nedeniyle firmalar hakkında yasal işlem başlatıldı mı? Yüklenici firmalardan kaynaklanan sorunlar nedeniyle bakanlığınızca firmalara ne gibi yaptırımlar uygulanıyor? Teklifin cevaplandığı tarihe kadar Geminbeli Tüneli inşaatını üstlenen müteahhit firmaya herhangi bir cezai yaptırım uygulandı mı?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu